CFDA Vogue Fashion Fund

(English Below)

El pasado seis de junio tuvo lugar en Nueva York la celebración de los premios CFDA (Council of Fashion Designers of America), o lo que es lo mismo los Oscars de la moda en los que se galardona a los mejores profesionales del fashion business. Esta organización sin ánimo de lucro lleva presente en la sociedad americana desde 1962 y hoy en día es uno de los principales referentes a nivel mundial en lo que a diseño se refiere, ya que se encarga entre otros aspectos de organizar la NYFW cada temporada. Además de esto, con el tiempo la CFDA ha querido ayudar e impulsar a la sociedad estadounidense creando programas de ayuda tanto a estudiantes como a jóvenes diseñadores.cfda-logo

Gracias a la mentalidad innovadora de la gurú de moda Anna Wintour, en 2004 se creó un lazo de unión entre la cabecera Vogue y la organización CFDA, con el objetivo de hacer salir a la luz a grandes promesas del diseño que no tenían oportunidades de reconocimiento mediático. Lo que se conoce hoy como CFDA Vogue Fashion Fund, uno de los eventos de moda más esperados del año que tuvo lugar en Nueva York la noche del pasado 7 de noviembre. La peculiaridad de esta gala es el premio que los ganadores reciben, no sólo a nivel económico si no también el empujón mediático que necesitan a través de Vogue y  la ayuda tutorizada de grandes nombres en el área del diseño.  La industria de la moda sabe que el futuro está en los jóvenes y lo que estos puedan ofrecer y aportar a la sociedad, por ello cada año el papel que tiene el CVFF es más importante ya que se ve como una oportunidad de mezclar emprendimiento y aprendizaje de la mano de grandes figuras del fashion business. Como muestra de ello, la gala de este año estuvo marcada por un lado, por la presencia de la directora de los CFDADiane Von Furstenberg y la editora jefe de Vogue, Anna Wintour y por otro lado, el diseñador Michael Kors cuyo discurso se centró en motivar a los asistentes a luchar por sus sueños con convicción y responsabilidad a la vez que mencionando el omnipresente mundo digital con frases como:

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Vera Wang, Anna Wintour & Diane Von Fürstenberg

“You have to put yourself out there,  It’s not luck. You have to make your luck happen. Do whatever you have to do. You never know what’s going to happen”.

“Now with social media, we communicate with our fans globally. Social media posts are the trunk shows of today.  You get to see what customers are responding to, what they like and what they don’t like. It’s like having a conversation with my fans all over the world. But I have to tell you, nothing beats the personal touch. I still relish the one on one experience of taking my collection directly to the customer”.

y la joven Zendaya, que acaba de lanzar su primera firma, DAYA, como diseñadora, aludiendo a las generaciones venideras a que arriesguen y demuestren al mundo lo que los millennials tienen por decir.

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Michael Kors & Zendaya

No hay evento que se precie sin red carpet ni afterparty y por ello el CVFF no iba a ser menos, aquí os dejo los que a mi gusto fueron los mejores looks de la noche 🙂

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Kristopher Brock & Laura Vassar los ganadores de la noche (Brock Collection)

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Dree Hemingway de The Elder Statesman x NBA

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Karlie Kloss de Prabal Gurung

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Anja Rubik & Waris Ahluwalia de Adam Selman

Last 6th of June in New York took place the CFDA annual gala or as some called it the Oscars of fashion, where the best designers and fashion figures are awarded. This not-for-profit trade association has been in the run since 1962 and today had become a world benchmark in the fashion design industry, dealing with aspects such as the organization of the NYFW. Besides that, eventually the CFDA has wanted to help and drive American society creating programs addressed to fashion students or young designers.

Thanks to the innovative mind of fashion guru Anna Wintour, in 2004 it was created a tie between Vogue magazine and the CFDA organization, with the aim of supporting young American designers and reviving the national fashion dream through a powerful merger of money and media influence. It was called the CFDA Vogue Fashion Fund, today one of the most awaited events of the season. Which makes this award different is that it functions as a catalyst for designers, and not a one-season cycle of fame and failure, thanks to the monetary prize, the coverage within Vogue and the mentoring opportunity with some of the biggest designers of the American panorama. Fashion industry knows that the future is in the hands of millennials so the impact of CVFF every year is more and more relevant, seen as an opportunity to mix entrepreneurship and apprenticeship. This year’s gala was pointed by the presence of the director of the CFDA, Diane von Fürstenberg and the editor-in-chief of Vogue Anna Wintour, as representation of the successful fusion; the keynote speaker Michael Kors whose speech focused on the importance of not give up on their dreams and fight for them making it real as well as a wakeup call within social media, some of the best relevant quotes from his speech:

“You have to put yourself out there,  It’s not luck. You have to make your luck happen. Do whatever you have to do. You never know what’s going to happen”.

“Now with social media, we communicate with our fans globally. Social media posts are the trunk shows of today.  You get to see what customers are responding to, what they like and what they don’t like. It’s like having a conversation with my fans all over the world. But I have to tell you, nothing beats the personal touch. I still relish the one on one experience of taking my collection directly to the customer”.

And the young Zendaya, who just released her first fashion firm, DAYA, as a designer, evoking next generations to take risks and prove the world what are millennials made of.

There is no event without red carpet or after party and so CVFF made their own at Spring Studios in New York city, up there I let you my best dressed looks of the night where talent and fashion made one 🙂

Belén

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